Wil jij ook 10 kilo afvallen? Er zijn steeds meer mensen die zichzelf tot doel hebben gesteld om 10 kilo gewicht te verliezen. Het liefste doen zij dat door anders te gaan eten, hoewel het net zo eenvoudig is om dat gewicht te verliezen door te gaan sporten. Desondanks is eten makkelijker en minder inspannend en om die reden een manier die veel mensen ambiëren. Als je 10 kilo wil afvallen is eigenlijk één ding heel erg belangrijk: stop met koolhydraten!

Een koolhydraatarm dieet

Wanneer je op een koolhydraatarm dieet gaat, ga je op zoek naar producten waarin veel minder koolhydraten zitten dan je tot nog toe eet. Het gaat dan vooral om minder enkelvoudige koolhydraten. Dat zijn suikers, de snelle koolhydraten die je dik maken en maar voor korte tijd van energie voorzien.
Hoewel er diverse koolhydraatarme diëten te vinden zijn (denk aan het Atkins-dieet en het dokter Dukan dieet), kun je hier ook heel gemakkelijk zelf vorm aan geven door op zoek te gaan naar koolhydraatarme gerechten.
Hoe meer je van die gerechten eet, hoe meer je zal afvallen.

10 kilo afvallen zonder koolhydraten

De eerste weken zal je versteld staan van het effect. Wanneer je een goed koolhydraatarm receptenboek gebruikt, vliegen de kilo’s ervan af zonder dat je door hebt dat je aan het afvallen bent. Je wordt namelijk niet dikker, maar verliest vele kilo’s. Daarnaast word je fitter en houd je de hele tijd een verzadigd gevoel over. Ook je gezondheid zal verbeteren door koolhydraatarme recepten. Je zal je beter kunnen concentreren, krijgt meer zelfvertrouwen, voelt je fitter en vitaler. Mensen die een koolhydraatarm dieet volgen door koolhydraatarme recepten te gebruiken voelen zich al in korte tijd een stuk gelukkiger. Dit helpt allemaal mee om nog meer gewicht te verliezen en die 10 kilo afvallen dus in afzienbare tijd te verwezenlijken.

De basis van koolhydraatarme recepten

Koolhydraatarme recepten zijn gebaseerd op producten die eiwitrijk zijn en weinig tot geen koolhydraten bevatten. Je moet dan in de basis denken aan producten als vlees en vis, kip en ander gevogelte. Maar deze producten kun je natuurlijk heel goed aanvullen met groenten, fruit en noten en zaden. In noten en zaden zitten bijzonder veel eiwitten, waardoor ze zeer geschikt zijn binnen een koolhydraatarm gerecht. Ook ei is een basis van eiwitten en past prima in een dieet op basis van minderen met koolhydraten. Je kunt met ei dan ook allerlei kanten op: van omelet tot gekookt en door een salade tot als basis voor een ontbijt. Lekker met bijvoorbeeld zalm of ham. En bijzonder koolhydraatarm.

Hoeveel kun je afvallen?

10 kilo afvallen met een koolhydraatarm dieet is een eitje. Dat zal je ervaren als je eenmaal begonnen bent. Maar je kunt nog veel meer afvallen als je dit in stand houdt. 15 kilo, 20 kilo, eigenlijk maakt het niet uit wat je doel precies is. Zolang je maar zorgt dat je koolhydraatarm blijft eten als je bent afgevallen. Zo verval je niet in je oude patroon en kom je dus niet weer aan.
Het heeft ook niet heel veel tijd nodig. Er zijn mensen die kunnen in 2 maanden hun 10 kilo zijn afgevallen, maar het kan ook in drie of vier maanden. Het is maar net hoeveel maaltijden je per dag koolhydraatarm nuttigt en hoe koolhydraatarm ze in het echt ook zijn. Je zal er geen spijt van krijgen om met koolhydraatarme recepten af te gaan vallen, omdat het de beste en snelste manier is, die ook nog eens heel erg gezond is.
Het grote voordeel is dus dat je met gemak 10 kilo kan afvallen, zonder dat dit heel moeilijk is en je moet afzien.