Kies een dieet dat past bij jouw doelstellingen

Wil je snel afvallen en wat meer risico nemen of wil je geleidelijk afvallen en een nieuwe levensstijl leren opbouwen zodat je niet meer terugvalt nadat je succesvol bent afgevallen. Dit zijn belangrijke overwegingen omdat er bij afvallen wel 20 dieten zijn om je doel te bereiken.

 

Afvallen met een crash dieet

Als je echt snel wilt afvallen dan zul je snel moeten minderen met het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. Dit zal resulteren in vocht verlies en deels ook vetverlies in de eerste paar weken. Dit heeft als voordeel dat je snel resultaat ziet, maar als nadeel dat het ook enorm zwaar is en zelfs ook ongezond als je zo weinig calorieen binnenkrijgt (denk aan 1000 calorieen per dag). De kans op terugval en eet-aanvallen is groter dan bij een duurzaam dieet dat je langer kunt volgen. Toch zijn er tegenwoordig ook moderne crash diëten, deze bevatten meer calorieën, en zijn dus minder streng waardoor je meer kans hebt op succes. Een voorbeeld van een modern crash dieet is het Instaslank dieet. Dat bestaat uit heerlijke gerechten, zonder honger te lijden.

 

Koolhydraatarm dieet

Het koolhydraatarme dieet is een dieet waarbij je sterk mindert in het aantal koolhydraten dat je dagelijks binnenkrijgt. Dit heeft tot gevolg dat je lichaam, wat normaal veel energie uit koolhydraten haalt, nu de energie uit andere bronnen moet halen zoals bestaande reserves of eiwitten die omgezet moeten worden in bruikbare energie. Daarnaast zul je bij een koolhydraatarm dieet ook minder last hebben van schommelingen in je suikerspiegel wat resulteert in minder aanmaak van insuline wat ook voordelen heeft voor het afvallen.

 

Paleo dieet

Het paleo dieet is een oermens dieet. Met andere woorden, het voedingspatroon wat onze verre voorouderen volgden. Dit deden zij niet omdat ze zoveel keus hadden, maar omdat de natuurlijke producten uit die tijd het enige was dat beschikbaar was. Daar is de mens ook sterk en gezond van geworden. Het paleo dieet bestaat uit voedingsmiddelen als vlees, vis, noten, fruit en allerlei natuurlijke (onbewerkte ) producten.